top of page

Personvernerklæring for Teren AS

1. Om denne erklæringen

 

Denne personvernerklæringen forklarer hvordan Teren AS (org.nr. 935 197 589) samler inn og behandler personopplysninger i forbindelse med våre nettsider, kontaktskjemaer, lead-skjemaer (for eksempel på LinkedIn) og løpende kundedialog.

 

Vi følger personopplysningsloven og EUs personvernforordning (GDPR).

 

Kontaktinformasjon:

 

Teren AS

E-post: info@teren.no

Adresse: Enebakkveien 79, 0196 Oslo

 

2. Hvilke opplysninger vi samler inn

 

Vi behandler i hovedsak følgende kategorier av personopplysninger:

 

  • Kontaktopplysninger

    – navn, e-postadresse, telefonnummer

  • Opplysninger om virksomheten din

    – firmanavn, rolle/stilling, eventuell informasjon du oppgir om bygg/garasje/anlegg

  • Kommunikasjon

    – innhold i henvendelser du sender via skjemaer, e-post eller telefon

  • Bruksdata fra nettsiden

    – anonymiserte eller pseudonymiserte data om bruk av nettsiden (f.eks. hvilke sider som besøkes, via informasjonskapsler/Google Analytics).

 

Vi samler ikke bevisst inn særlige kategorier personopplysninger (sensitive data) gjennom nettsidene våre.

3. Formål og behandlingsgrunnlag

 

Vi bruker personopplysningene til følgende formål:

 

  1. Besvare henvendelser og gi tilbud

     

    • Når du fyller inn et kontaktskjema eller lead-skjema (for eksempel om mobil adgang med U-PROX), bruker vi opplysningene for å ta kontakt, forstå behovet ditt og gi uforpliktende forslag/tilbud.

    • Behandlingsgrunnlag: GDPR art. 6 (1) b (nødvendig for å gjennomføre tiltak før en eventuell avtale) og f) (berettiget interesse i å følge opp henvendelser).

  2. Inngåelse og oppfølging av kundeforhold

     

    • Hvis du blir kunde, bruker vi kontaktinformasjonen for å administrere leveranser, service, fakturering og kundeoppfølging.

    • Behandlingsgrunnlag: GDPR art. 6 (1) b (avtale) og c (rettslig plikt etter regnskapslovgivning).

  3. Markedsføring og informasjon om tjenester

     

    • Vi kan sende deg relevant informasjon om løsninger innen adgangskontroll og videoovervåkning, forutsatt at vi har et eksisterende kundeforhold eller at du har gitt samtykke.

    • Du kan når som helst reservere deg mot slik markedsføring.

    • Behandlingsgrunnlag: GDPR art. 6 (1) f (berettiget interesse) og eventuelt a (samtykke).

  4. Forbedring av nettsider og tjenester

     

    • Vi bruker aggregert statistikk fra nettsiden (for eksempel via Google Analytics) for å forstå trafikk og forbedre innhold og brukeropplevelse.

    • Behandlingsgrunnlag: GDPR art. 6 (1) f (berettiget interesse).

 

4. Informasjonskapsler (cookies)

 

Nettsiden vår kan bruke informasjonskapsler for å:

 

  • huske innstillinger og forbedre brukeropplevelsen

  • føre anonymisert statistikk over bruk av siden

  • måle effekt av kampanjer (for eksempel fra LinkedIn eller Google Ads).

 

Du kan blokkere eller slette cookies i nettleseren din. Dette kan gjøre at enkelte funksjoner ikke fungerer optimalt.

5. Hvem vi deler opplysningene med

 

Vi deler ikke personopplysninger med andre virksomheter enn det som er nødvendig for å levere og drifte våre tjenester. Typiske mottakere kan være:

 

  • IT- og skyleverandører som drifter e-post, dokumentlagring og nettside

  • Analyse- og markedsføringsverktøy (for eksempel Google Analytics, LinkedIn) for anonymisert statistikk

  • Eventuelle samarbeidspartnere/underleverandører i konkrete prosjekter, for eksempel installatører, når dette er nødvendig for å gi tilbud eller utføre oppdraget.

 

Når vi bruker leverandører som behandler personopplysninger på våre vegne, inngår vi databehandleravtaler i tråd med GDPR.

 

Vi overfører som hovedregel ikke personopplysninger utenfor EU/EØS. Hvis det skjer (f.eks. ved bruk av skytjenester), sikrer vi at det finnes gyldig overføringsgrunnlag og nødvendige garantier.

6. Hvor lenge vi lagrer opplysninger

 

Vi lagrer personopplysninger så lenge det er nødvendig for formålet de ble samlet inn for, eller så lenge vi er pålagt å lagre dem.

 

Typisk:

 

  • Henvendelser via skjema/e-post: normalt opptil 3 år, for å kunne følge opp dialog og eventuelle prosjekter.

  • Opplysninger knyttet til kundeforhold og fakturering: i henhold til regnskapslovgivningen (minst 5 år).

  • Markedsføringsdata: inntil du reserverer deg eller ber om sletting, og senest når det ikke lenger er saklig behov.

 

Du kan når som helst be oss om å slette eller begrense opplysninger, se punkt 7.

 

7. Dine rettigheter

 

Som registrert har du blant annet følgende rettigheter:

 

  • Rett til innsyn – å få vite hvilke opplysninger vi har om deg.

  • Rett til retting – å få uriktige eller ufullstendige opplysninger rettet.

  • Rett til sletting – i visse tilfeller kan du be oss slette opplysninger om deg.

  • Rett til begrensning av behandling – i noen situasjoner.

  • Rett til å protestere – for eksempel mot direkte markedsføring.

  • Rett til dataportabilitet – i enkelte tilfeller få utlevert opplysninger i et strukturert format.

 

For å utøve rettighetene dine, kontakt oss på info@teren.no. Vi svarer så raskt som mulig, og normalt innen 30 dager.

 

Hvis du mener vår behandling er i strid med regelverket, har du også rett til å klage til Datatilsynet (datatilsynet.no).

 

8. Sikkerhet

 

Vi jobber for å beskytte personopplysninger mot uautorisert tilgang, endring, sletting og spredning gjennom:

 

  • tilgangskontroll og passordbeskyttelse

  • bruk av anerkjente skytjenester

  • begrenset tilgang til personopplysninger internt (bare de som trenger det for å utføre jobben sin).

 

9. Endringer i erklæringen

 

Vi kan oppdatere denne personvernerklæringen ved behov (for eksempel hvis vi tar i bruk nye tjenester eller endrer hvordan vi behandler personopplysninger). Oppdatert versjon vil alltid være tilgjengelig på teren.no/personvern. Ved vesentlige endringer vil vi informere tydeligere (for eksempel via e-post eller melding på nettsiden).

bottom of page